Kakhiel


Hallo. Ik ben Kakhiel, zo heet ik. Op de foto hierboven ben ik die jongen helemaal links. De jongen daarnaast is Marvin Bruin en die ken ik al vanaf groep 7. De jongen helemaal rechts is Reinier van Gessel en die kennen we vanaf de middelbare school. Hij is wel een stuk ouder dan ons maar dat komt omdat hij zeventien keer is blijven zitten in de brugklas, hij was altijd heel erg slecht in geschiedenis. Hij blowde heel veel dus hij vergat altijd alles.

Verder ben ik 26 jaar oud, geboren en opgegroeid in Zevenaar en tegenwoordig woonachtig in Den Haag. Ik werk als conceptenbedenker/copywriter bij een reclamebureau in Amsterdam en in m’n vrije tijd ben ik vaak in de Albert Heijn te vinden op zoek naar betaalbare magnetronmaaltijden die ik nog niet ken want ik haat koken. Daarnaast heb ik ook een website, kakhiel.nl, waar ik soms plaatjes op zet met tekstballonnen in de hoop dat mensen dan gaan lachen.

Robert Benninga: 'Loslaten!'


Het eerste filmpje dat ik graag met jullie wil delen gaat over loslaten. Deze man heeft mij heel veel geleerd over de verschillende manieren waarop je dingen kunt loslaten, kijk zelf maar dan leren jullie het ook. Ik heb dit bewust als eerste filmpje uitgekozen omdat ik graag wil dat jullie vanaf nu ook alles loslaten. Leer van deze wijze man en geniet van de komende negen filmpjes met een ontspannen, leeg en stressvrij hoofd. Alleen dan zal de kutheid van al de nu volgende onbegrijpelijke bagger goed tot zijn recht komen. Veel plezier.

Guzman: Belgenmop


Ik ben zelf dol op humor, maar er is ook een vorm van humor die ik nooit echt begrepen heb en die ik eigenlijk helemaal niet leuk vind. Dan heb ik het over moppen. Ik vind moppen nooit leuk omdat ze met voorbedachte rade bedacht zijn om mensen aan het lachen te krijgen. Dan sla je bij mij de plank al mis. Een goede lachbui moet namelijk onverwacht tot stand komen. Het liefst door iets wat eigenlijk helemaal niet humoristisch bedoeld is. Ik denk dat ik wat dat betreft wel op één lijn zit met de twee vrouwen uit dit filmpje. Zo te zien hebben zij ook een hekel aan moppen. Ze doen ook nauwelijks moeite om de mop te begrijpen. Die vrouw rechts doet nog wel een beetje alsof ze het probeert maar dat is denk ik puur uit beleefdheid, de mop zelf interesseert haar geen reet. Zo ben ik ook, ik haat moppen.

Keiharde 'Man Bijt Hond' grappen

Dan komen we nu aan bij een vorm van humor waar ik wel om kan lachen; de onverwachte grappen. De tweede vrouw uit dit filmpje voelt naar mijn mening feilloos aan wat humor precies inhoudt. “Bingo!” roepen op een bingo-avond terwijl je helemaal geen bingo hebt. Een krachtige, snelle en vooral onverwachte recht-voor-je-raap-grap. Mensen voelen dat niet aankomen en ze zegt het zelf al “Iedereen lag in een deuk.” Ik wou dat er vaker van dit soort grappen gemaakt werden, dat zou het leven een stuk draaglijker maken denk ik. Maar ik weet het niet zeker.

Swing Wing

Vroeger was alles beter, zelfs het speelgoed. Ik vind het jammer dat er vandaag de dag niet meer van dit soort eenvoudig speelgoed verkocht wordt. Tegenwoordig spelen kinderen volgens mij alleen nog maar geavanceerde computergames of ze bewegen zich als spatische mongolen voort op van die skateboardachtige dingen maar dan met twee wielen en een scharnier in het midden. Ik weet niet eens hoe het precies heet maar het ziet er echt niet uit. Ik zou me echt schamen als ouder. Als ik ooit kinderen krijg maak ik een Swing Wing voor ze. Volgens mij werkt het ook heel goed voor volwassenen met RSI- nekklachten, ik wil er ook één.

Knife Throwing Mother 1950s

Om nog even in die zwart-wit vibe te blijven hier nog een oud filmpje. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierbij moet vertellen maar ik vond het wel bizar dus post ik ‘m toch maar. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik hier minstens 100 woorden ga schrijven maar ik betwijfel of dat gaat lukken. Hmm.. wat zal ik eens gaan eten vanavond, ik denk dat het weer een magnetronmaaltijd gaat worden. Ik had een paar dagen terug die met runderreepjes, pasta en kaassaus en die was echt heel erg ranzig. Het is zo’n stoommaaltijd van de AH. Dus als jullie die ooit zien staan en denken ‘hmm misschien moet ik die eens proberen’, doe maar niet. Het smaakt echt naar varkenskots. Ik denk dat ze die runderreepjes uit de maag van een dood varken hebben gehaald. Hoppa, 139 woorden.

Hivterix

Een vriend van me maakte ooit in het kader van onderzoek naar en oplossingen voor haaruitval deze korte animatiefilm. Het gaat over Hivterix, een kalende dertiger in de bloei van zijn midlife crisis. Eigenlijk weet niemand precies wie Hivterix is maar hij wekt wel veel sympathie op bij iedereen en is sinds zijn verschijning op Youtube ongekend populair bij mensen met een internetverbinding. Ik hoorde laatst dat ze momenteel druk bezig zijn om een Hivterix merchandise lijn op te zetten met onder andere petten, t-shirts, broodtrommels en kaftpapier. 2011 wordt het jaar van Hivterix, let op mijn woorden. Even een kleine correctie; Youtube geeft aan dat het filmpje 2708 keer is bekeken maar dat getal klopt niet, het moet 20.003844 zijn. Zie ook Hivterix deel 2.

Stars - Mark Gormley

Dit is een heel smerig filmpje. Eigenlijk zo smerig dat het gewoon komisch wordt. Het gaat over een hele ranzige gecastreerde kinderverkrachter die een lied zingt over sterren. Het is ook overduidelijk dat hij met het woordt ‘sterren’ niet doelt op de bolvormige hemellichamen die we ’s nachts in de lucht zien hangen, maar dat hij het hier indirect gewoon over kinderanussen heeft. Dat zie je aan z’n kop. Ik heb het filmpje zelf nooit afgekeken want hij duurt best lang. Verder weet ik er niet zo veel meer over te vertellen eigenlijk.

Man bijt hond - Wingene

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Gelukkig zijn er nog kritische mensen die voor zichzelf durven te denken. Het is echt mooi om te zien hoe deze man, compleet ignorant, als een soort holbewoner in het leven staat. Ik wou dat ik ook zo was. Volgens mij ben je dan veel gelukkiger. “Eerst zien, en dan geloven. Daar zit de waarheid in.”

www.postalgold.nl - Zet uw goud om in geld

Als reclamemaker heb ik natuurlijk een hekel aan 95% van alle reclames op tv, maar gelukkig zijn er ook goede reclames. Daar valt deze helaas niet onder. Of misschien ook wel, maar ik denk het eigenlijk niet. Of toch wel? Ik weet het niet. Ik vind het concept niet zo sterk maar de acteur in dit filmpje is echt van ongekend grote klasse. Hoe deze man de camera inkijkt, de bravoure waarmee hij zijn woorden uitspreekt en de overtuigingskracht die ervan uitgaat maken hem tot een van de meest kutte acteurs die ik ooit heb gezien. En dat is positief bedoeld, want ik ben dol op kutheid. Ik heb dan ook het meest kutte filmpje voor het eind bewaard, let maar op.

Fons van Druten - humor is zijn ding

Als je humor zo’n warm hart toedraagt als deze man ben je in mijn ogen wel een held. God, god, god wat heb ik gelachen om zijn grappen, niet normaal. Wat een talent. Vooral de ‘wasknijper-isknijper’ grap vond ik erg goed, ik kende ‘m ook nog niet. Hoe verzint ie het? Meer weet ik er eigenlijk niet over te vertellen, dus ja.. dat was het dan denk ik.

Ik hoop dat jullie het kut vonden, doei!

3 opmerkingen: